Marató de lectura Sant Jordi 2013

A l’escola hem tingut la joia d’escoltar moltes veus desgranant lectures de contes i poemes.Hem començat el dia amb les paraules fermes, clares i amoroses de les autoritats locals i educatives.

La Cristina i Miquel s’han retrobat novament amb l’escola i amb els xiquets i xiquetes, les seves han estat unes lectures que han sortit de l’ànima de qui sempre han estat i seran mestres.

Els mes petits, s’han quedat bocabadats escoltant els contes de la Begonya, Marc i Judit, bibliotecaris de la Biblioteca Mercè Lleixà.Acabem el matí, rebent el millor regal que ens podien donar els pares: L’esforç i la voluntat d’oferir a les seves filles i fills temps per llegir, amb tota l’estima, complicitats, somriures, acompanyats de la música d’alguns dels components del grup Riu en so.Les veus de Jesús Tibau i Manel Ollé, ens han embolcallat de paraules nostrades. El goig d’escoltar lectures de dos  homes vinculats a la terra i al país.Mentre, el pati s’omplia de famílies que venien a llegir amb els seus fills i filles.

Mª José Giné – Responsable biblioteca escola

LA DIADA ENS VA DEIXAR IMATGES SIMPÀTIQUES I EMOTIVES

2013-04-23 09.08.23 2013-04-23 09.29.35 2013-04-23 12.35.04 2013-04-23 15.02.54 2013-04-23 15.47.55 IMG_0874

LES OPINIONS I VALORACIONS

marato de lectura escola ferreries Jesus M TibauInformació esxtreta del blog: http://jmtibau.blogspot.com.es/

Una de les activitats en què vaig participar el passat Sant Jordi fou la 1a  Marató de lectura en veu alta a l’Escola de Ferreries, on vaig llegir un poema de Joana Raspall, i el conte Magnetisme, del recull I un cop de vent els despentina. Després vam passar el curtmetratge que fa un parell d’anys van fer a l’Escola Daniel Mangrané de Jesús.

Segurament aquesta va ser l’activitat més enriquidora del dia. Va ser un plaer llegir davant l’alumnat de 5è, que escoltaven en silenci, rient quan tocava riure i, per tant, atents. A l’hora d’escollir el conte vaig dubtar, perquè els meus relats no van adreçats precisament al públic infantil, però els xiquets i xiquetes són petits d’edat, però no babaus, i saben entendre un relat encara que vagi adreçat a un públic adult.
Durant la jornada va participar gent de la política, escriptors, pares, mares, etc. El cap d’estudis va remarcar als alumnes que si gent important (em fa gràcia, o em ruboritza, que es refereixin a mi com a “important”) els havia vingut a llegir, és perquè la lectura és important.
Als passadissos vaig coincidir amb amics com Manel Ollé (sempre apassionat i apassionant) i Gustau Moreno,  periodista en el paper de pare.
Abans de sortir signo al llibre d’honor de l’escola. Hi deixo un nanoconte; m’emporto esperança.

padrins de lectura

Informació extreta de:

Per Sant Jordi vaig anar a l’Escola de Ferreries, i vaig ser testimoni d’una activitat que trobo genial: Padrins de lectura.
Consisteix en formar parelles de padrins/es-fillols/es, en què alumnes de 4t apadrinen alumnes de 1r, els de 5è als de 2n, i els de 6è als de 3r.
Signen un carnet on detallen els llibres llegits, on el padrí es compromet a preparar-se els contes i a llegir-los al seu fillol/a, i el fillol es compromet a escoltar amb atenció i a respectar i valorar el treball del padrí/na.
Per Sant Jordi van fer una concentració de parelles al pati, i feia goig veure un munt de xiquets i xiquetes, asseguts en parelles, amb llibres a les mans.
Es tracta d’una activitat genial, on tots dos aprenen i s’enriqueixen mútuament.
Felicitats per la iniciativa!
MANEL OLLÉ
Ismael, quina alegria més gran ahir. Quin plaer! poder participar en la vostra jornada. Reivindico la figura del professor itinerant que pot portar la veu a altres escoles (diferents de la seua). Un gran dia. Gràcies a tots els companys de l’escola. Fins aviat.

Manel

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *