Comissió de biblioteca

Aquesta  pràctica s’emmarca dintre de  la Programació Anual de Centre de l’escola i forma part de la programació anual de biblioteca.

La comissió de biblioteca de l’escola es va crear per tal d’implementar el projecte PUNTEDU, una vegada finalitzat el període de  tres anys de durada. Calia cercar una nova via de treball, ja prevista a les instruccions d’inici de curs,  per tal que la biblioteca continues tenint  presència a l’escola.

Composició de la comissió:

  • Cap d’estudis
  • Responsables de la biblioteca (també representants de EI, CM, CS)
  • Representant del parvulari
  • Representant de Cicle Inicial.

Els principals objectius que ens hem marcat aquest curs 2016/2017 és :

  • Dinamitzar les biblioteques d’aula.
  • Ajudar els mestres amb els llibres que hi ha a la biblioteca de la classe: Ficció, còmics, coneixements, poesia, revistes…
  • Ubicació de les biblioteques d’aula donant-los un paper més principal dins la classe.

La fita que ens vam marcar el curs 2015/2016 va ser:

LA FUNCIONALITAT

- Facilitar el préstec a l’alumnat de cicle mitjà i superior

- Buscar un criteri comú del funcionament de les  biblioteques d’aula

- Copsar les necessitats dels mestres i mirar de respondre-hi

Funcionament de la comissió:

  1. Els  responsables de la biblioteca redacten la convocatòria de les reunions amb els punts de l’ordre del dia i la fa arribar als membres de la comissió.
  2. Una reunió mensual fixa (primer dilluns de mes) i altres si la planificació de les activitats ho requereix.
  3. Els mestres representants de cada cicle fan el retorn dels acords establerts a les respectives reunions de cicle.
  4. Presa de decisions sobre els temes de l’ordre del dia.
  5. Acabada la reunió es redacta un acta dels temes que s’han parlat. Aquestes actes formen part de la documentació interna de la biblioteca.

Decisions curriculars que pren la Comissió:

  1. En reunions posteriors de la comissió es planifiquen conjuntament:
  2. L’adquisició de llibres.
  3. La participació en activitats literàries (gust per la lectura, certamen de lectura en veu alta, Atrapallibres)
  4. Les novetats editorials.
  5. Les vies per a donar a conèixer la biblioteca a les famílies (tríptics, anuncis, préstecs).
  6. Es programen activitats de gust per la lectura.
  7. Es programen activitats de  cerca d’informació.
  8. Planificació i organització de la diada de Sant Jordi i el Concurs literari.
  9. Dinamització i actualització del blog de la biblioteca com a mitjà per a donar a conèixer les activitats que s’hi desenvolupen.
  10. Gestió de préstecs a la biblioteca pública.
  11. Propostes de formació literària per als mestres.
  12. Revisió, de les subscripcions anuals a publicacions educatives.
  13. Adquisició de llibres i altres materials de suport a la tasca docent.
  14. Gestió de la biblioteca d’aula/biblioteca de l’escola.