Eines 2.0: Examtime

L’eina Examtime està pensada tant per a l’estudi dels alumnes com per a l’organització de classes dels mestres. És molt profitosa per a organitzar-se bé i poder tindre tot el què cal estudiar a l’abast.

Captura de pantalla 2014-07-21 a la(s) 18.50.30

Té diverses petites eines que la componen, són les següents:

• Targes: permeten l’estudi de paraules en anglès, o bé de conceptes de medi. Es poden, per tant, aplicar a qualsevol àrea. Aquí en teniu un exemple:

por green.john.white

• Mapes conceptuals: Són una eina molt bona per a fer una síntesi dels coneixements de tot un tema o matèria. Aquí en teniu un:

por conxi

• Qüestionari en format test: permet dissenyar preguntes i respostes per tal d’autoavaluar-se, o bé avaluar als alumnes dels coneixements assolits.

por 6ceipmestreguill

• Apunts: si més no pareix que sigui una cosa molt convencional (potser per això d’aquesta eina hi han menys recursos, a Examtime), ja que normalment no ens fa falta elaborar apunts, perquè ja tenim llibres o bé apunts de l’aula, és una eina interessant per la interactivitat que tenen. En aquests apunts podem adjuntar vídeos, àudios, etc. i quan reproduim els apunts elaborats, com si de un vídeo es tractés, s’aniran reproduint tots els mèdia en l’ordre que nosaltres vulguem:

por María Salinas

A més, cal dir que podem crear diverses assignatures i dins de cadascuna dividir els recursos en temes. Apart, podem afegir etiquetes a un recurs, aspecte molt interessant si l’usuari d’aquesta eina és un mestre o mestra que necessita “etiquetar” els recursos en funció del nivell escolar.

Utilització

És extremadament fàcil utilitzar aquesta eina, pel seu entorn blanc, clar i senzill, i amb una captura del menú principal tenim a mà tot el què ens ofereix:

Captura_de_pantalla_2014-07-21_a_la_s__17_59_19Captura_de_pantalla_2014-07-21_a_la_s__18_39_22

Punts a favor

• Totes les eines tenen un codi embed per a poder insertar-lo en qualsevol blog, pàgina, wix, etc.
  • No cal començar a fer una eina nova des de zero, es poden cercar milers d’eines ja fetes i fins i tot copiar-les al propi compte i editar-les.
  • Les eines es poden imprimir o desar pdf, una opció molt útil per les targes, que es poden aprofitar per a utilitzar a classe amb els alumnes abans d’ensenyar-los el recurs a l’ordinador.
  • No té publicitat com altres eines com Educaplay.

Punts en contra

El conjunt d’eines és gratuit però té una versió premium, la qual cosa vol dir que tenim una sèrie de funcions vetades a la versió gratuita:

• Només podem crear 3 matèries
  • Només podem crear 50 recursos (que per a molts ja en seran prou)
  • Els alumnes poden veure els seus propis resultats de les preguntes test però les estadístiques globals no poden vore-les ni ells ni els mestres creadors del recurs (només es permet això a la versió premium).

Val a dir que la versió premium val 39,95 euros a l’any, què al costat d’altres aplicatius és prou asequible, té els avantatges de permetre fins a 25 matèries i fins a 500 recursos. Però bé, encara que no us vulgueu gastar diners, jo crec que amb 50 recursos en tenim de sobra per començar.

por Maya Velasquez

Com ho puc aprofitar? Algunes aplicacions

Sóc alumne o alumna:

1. He d’estudiar molt de vocabulari en anglès, i hi han algunes paraules que s’entrevessen més que unes altres: les més difícils les escric en targes per estudiar-les millor.
  2. Necessito tindre una visió general dels temes de medi per saber quines parts me falten estudiar millor: em faig un mapa de conceptes de cada tema.
  3. He de fer un recull de recursos 2.0 sobre un tema determinat per a català: utilitzo l’eina dels apunts com a portafoli i contenidor de tota la informació interessant que vaig trobant a la xarxa.
  4. Una companya i jo estem estudiant juntes un mateix tema de medi: ella fa un qüestionari i jo un altre, cadascuna sobre una part del tema, els compartim entre nosaltres i ens autoavaluem.

Sóc mestre o mestra:

1. Elaboro uns apunts interactius amb material de la xarxa que siguin complementaris o que actualitzin i apropin els continguts als alumnes.
  2. Agafo el vocabulari específic o més difícil que considero dels temes de medi (català, castellà, anglès…), i faig un recolzament d’aquests mots amb targes per tal de repassar-los millor. Primer puc fer un apropament a l’eina amb material físic (imprés) a l’aula i després els explico als alumnes que ho poden repassar a casa de la mateixa manera en xarxa.
  3. Utilizo els mapes conceptuals per a què tots els alumnes tinguin clars els continguts.
  4. Elaboro preguntes de diversos nivells per a preparar als alumnes cap a una prova o un control del tema. Puc utilitzar tres modalitats de tipus test: vertader-fals, selecció múltiple de respostes o selecció única de respostes. Puc també treballar amb ells l’autoavaluació elaborant una graella per a què s’apunten ells mateixos els resultats dels tests.
  5.  …

Més enllaços: video a youtube de Examtime

Què us pareix aquesta eina? Quines aplicacions li donarieu a la vostra aula? Si us ha paregut interessant, comenteu i enriquiu aquest article i no oblideu compartir-lo per la xarxa!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *